Aktuality
Odběr aktualit
EXKURZE 7. A - Kutná Hora
Společně se 7.B + 7.C jsme navštívili město zapsané na seznam světového kulturního dědictví UNESCO - Kutnou Horu. Díky těžbě stříbra vrcholící v 13. - 15.stol. šlo o jedno z nejvýznamnějších českých královských měst.

Přírodovědná poznávačka 2. stupeň
Ve čtvrtek 24. 4. 2025 proběhlo školní kolo v poznávání přírodnin.

Krajina duše
V průběhu školního roku se žáci 6.A zúčastnili projektu Krajina duše. Tématem bylo sebepoznání a práce s vnější a vnitřní charakteristikou.

Soutěž v poznávání rostlin a živočichů - I. stupeň
V úterý 22.4. proběhlo školní kolo soutěže v poznávání rostlin a živočichů.

Projektový den na zahradě školy
V úterý 22. dubna 2025 se na Základní škole Svatopluka Čecha v Chocni konal výjimečný projektový den, který završil celoroční práci žáků 5. A v rámci mezinárodního programu Světová škola. Tento program podporuje aktivní občanství, globální zodpovědnost a hledání souvislostí mezi lokálními a globálními tématy. Jeho cílem je vést žáky k hlubšímu porozumění světu, ve kterém žijí, a motivovat je k pozitivní změně.

V hlavní roli žížala
V hodinách přírodopisu se tento týden šesťáci zabývali kroužkovci. A vzali to důkladně a prakticky. Po teoretické příravě si pozvali žížaly až do třídy. Pozorovali živou žížalu, měřili její délku a zkoumali, jak reaguje na různé podněty – světlo, sucho a dokonce i vůni octa. Práce je velmi zaujala a s nadšením zapisovali své poznatky. Potrénovali u toho své pozorovací dovednosti, vyjadřovací schopnosti, čtení návodů, plánování postupu, manipulaci s jemnými nástroji i spolupráci ve skupinách. Přiložené fotografie napoví víc než slova – z výzkumu jsme měli všichni velkou radost.

Zveme Vás na výstavu Na plotě na školní zahradu
Zveme Vás 22. 4. odpoledne na výstavu prací našich žáků. V rámci projektu Světová škola jsme se zaměřili na téma Život ve vodě. Můžete se těšit na panely s výtvarnými díly, prezentacemi, referáty a na mnoho zajímavých informací.

Když nemalujeme rukama..
ale třeba nohama či ústy. To si vyzkoušely děti z 5.B a 6.B. Práci handicapovaných lidí jsme ocenili nejen hned na začátku hodiny VV při prohlídce jejich obrazů, ale i při samotném dokončení obrázků, kdy jsme po hodině práce mohli konečně začít používat naše ruce.