Dekorace
6.C hledala nejstrašidelnější příšeru v mezinárodním projektu

6.C hledala nejstrašidelnější příšeru v mezinárodním projektu

Publikováno: 5.11.2023 Autor(ka): Antonie Zavřelová

Během října se žáci ze třídy 6.C zúčastnili mezinárodního projektu Wanted: The Scariest European Monster (Hledá se: Nejstrašidelnější příšera z Evropy).

Do projektu se zapojilo pět žáků ze skupiny s rozšířenou výukou AJ, včetně žákyně z Ukrajiny, a také žáci z dalších čtyř evropských škol, ze Španělska, Turecka a Chorvatska.

Děti měly vytvořit masky strašidelných postav z místních povídek a pohádek, napsat k nim krátký popis v angličtině a vybrat tu nejlepší, která by pak reprezentovala náš stát ve finálním hlasováním v každé zúčastněné zemi. 

Naši žáci vytvořili svoji masku v hodině výtvarné výchovy, děkujeme paní učitelce Pilné za spolupráci, a pak popsali postavu, kterou vybrali, v hodině angličtiny.

Nakonec se sami rozhodli, že "pošlou po Evropě" českého vodníka a ukrajinskou Monašku. A tak naši školu reprezentovaly dvě masky.

Děti si samy naskenovaly masky.

Zároveň jsme s partnerskými školami vytvořili prezentaci obsahující ty nejlepší masky a naši žáci měli možnost hlasovat pro tu nejstrašidelnější. Do hlasování se zapojílo více než sto žáků, protože i ostatní učitelé angličtiny umožnili žákům hlasovat ve svých hodinách.

Na prezentaci se můžete podívat zde.

31. října - v den Halloweenu - každá země oznámila ostatním, která maska u nich vyhrála. Videohovorem jsme se spojili se Španělskem a s ostatními školami, a těm, kterým se termín nehodil, jsme poslali výsledky písemně. 

Téměř všechny země hlasovaly pro tureckého Hirtika, až na Španělsko, kde jsme vyhráli my! V Turecku vyhrála Murska Dekla z Chorvatska.

Takto vypadaly výsledky hlasování v naší škole:

Projekt ale hlasováním nekončí. S ostatními učiteli máme v plánu vytvořit e-knihu, která bude obsahovat všechny postavy a jejich popisy - něco jako malá encyklopedie evropských strašidel. 

Mezinárodní projekt proběhl na platformě eTwinningu, která umožnuje spolupráci mezi evropskými školami. Díky eTwinningu žáci získávájí komunikační a digitální dovednosti přirozenějším a zábavnějším způsobem než v klasické hodině. 

A to byl jen začátek! Těším se na další projekty nejen se 6.C, ale se všemi ostatními žáky, kteří jsou ochotní vystoupit ze své komfortní zóny a komunikovat v angličtině s vrstevníky z jiných zemí. O tom, jak se nám bude dařit, určitě dáme vědět.